رستاخیز

رمز ماندن همین بود...

رستاخیز

رمز ماندن همین بود...

توضیح: روزگار بعضی ها را با خود برد و برخی در انتظار رفتن اند...اما بعضی هم خلاف عادت، ماندند و ماندند و ماندند...همانها که مردند،قبل از مردن...و در زمان حیات مادی، رستاخیز خود را خود رقم زدند و رمز ماندن شان همین بود...پس از رستاخیز، حیات، جاودانه میشود... {ضیاءالدین.ح}

پیام های کوتاه

تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

نفس ت حق مداح اهل بیت...

نفس ت حق حاج احمد...

لبخند را بر لب اماممان نشاندی...


  • ضیاءالدین

سلام جناب ظریف

خسته نباشید

گلویتان آسیب دیده ظاهرا؛ که به نظرم بخاطر حجم بالای کارهای شماست؛ که این چند روز زیر این فشار کاری، در سوییس با چند اجنبی مجبور به مذاکره بودید؛ ان شاءالله که زودتر بهبود پیدا کند حالتان...


توضیح و تفصیل اضافه نمیخواهم بدهم کلامم را!

فول کردید عزیز دل! فول!

توافق دو مرحله ای، اولین فول شما بود!

توافق دو مرحله ای یعنی ضرر! یعنی بامبول! یعنی وقتی آمریکایی ها بزنند زیر همه چیز، که این از رفتارهای عادی آنها هم هست، آن وقت زور رسانه های آنهاست که همه ماجرا را بر سر ما خراب میکند؛ زور رسانه های آن هاست که میگویند ایران زیر بار توافق نرفت و فلان و بهمان... 

توافق دو مرحله ای یعنی مهلت دادن به یک دشمن فریبکار که قبلاً بارها و بارها از پشت به ما خنجر زده(هواپیمای مسافربری را که حواسشان نبود انداختند و بعد هم باز حواسشان نبود به شکارچی پست آن ماجرا مدال دادند و تا دلت بخواهد این نمونه کثافت کاری های امریکایی کم نیستند و شما بهتر از من اینها را باید به یاد داشته باشید)


توافق دو مرحله ای که از قضا مرحله ی اولش، تفاهم بر سر چارچوب هاست، یعنی چک سفید امضا به طرف نیرنگ باز غربی!

آن هم در شرایطی که درصد غنی سازی برای ما، 3.67 است و آن 7 دهم هم دقیق مشخص شده که یعنی پای تان را یک قدم آن طرف تر نگذارید! اما طرف غربی، ساعت و دقیقه که هیچ! روز و ماه و سال هم برای تعهداتش نپذیرفته است! 

اینها را طبق همان سندی که خودتان ارائه کردید عرض میکنم!

توافق دو مرحله ای که در آن، تعداد سانتریفیوژها 5060 عدد ذکر شده و آن 60 عددش هم دقیق مشخص شده که یعنی پای تان را یک قدم هم آن طرف تر نگذارید! و باز هم طرف غربی برای بازپس دادن پول های بلوکه شده ما، هیچ عدد و رقم و تاریخ و زمان و مکانی مشخص نکرده...

اینها فول هایی است که در همین دومرحله ای بودن خوابیده جناب ظریف عزیز!

راضی نبودیم که برای چنین بندهای توافقی، شما گلویتان را خرج کنید و این همه خستگی را به جان بخرید و با چند اجنبی حیله گر و بدعهد و دغل باز و دروغ گو و بی ادب که بارها ژن و رگ و ریشه ی ما ایرانی ها را به فحش کشیده اند، دهان به دهان بشوید...

خسته نباشید جناب ظریف اما راضی به این خسته شدن تان و آن چه در مقابل به دست نیاورده ایم، نبودیم!

  • ضیاءالدین
چند روز پیش(یعنی مدتی قبل از این که همشهری هایم برای مشکل قطع مکرر آب(1)(2) مقابل فرمانداری تحصن کرده باشند)، درست زمانی که در حال استحمام بودم، ذهنم متوجه این مسئله شد که "آبی که به عنوان استحمام در حال استفاده از آن هستم، همان آبی است که به عنوان نوشیدنی از آن استفاده میکنیم"!

با خودم فکر کردم که چقدر بد است که: 
همین آب آشامیدنی را به گیاه میدهیم!
همین آب آشامیدنی را برای شست و شوی خودرو هم استفاده میکنیم!
همین آب آشامیدنی را برای استحمام هم استفاده میکنیم!
همین آب آشامیدنی را برای قضای حاجت هم استفاده میکنیم!
همین آب آشامیدنی را برای شست و شوی حیاط منزل هم استفاده میکنیم!
همین آب آشامیدنی را برای شستن ظروف و لباسها هم استفاده میکنیم!
همین آب آشامیدنی را برای...

*همین آب آشامیدنی را برای مصارف بسیاری که نیاز به آب شرب ندارند، مصرف میکنیم! و کاش فقط مصرف میکردیم! 
*همین آب آشامیدنی را برای مصارف بسیاری، بدمصرفی میکنیم! کار از اسراف هم گذشته است خیلی جاها!(3)

شاید بعضی از شما مخاطبین این نوشته، در خانه های تان، چیزی به نام "منبع آب" با حجم یک متر مکعب نداشته باشید! اما...
من از زمانی که به یاد دارم، این موجود را در خانه های همه ی هم استانی هایم دیده ام!
من از زمانی که به یاد دارم، قطع شدن های آب برای ما چیزی عادی بود!
من از زمانی که به یاد دارم، بابا هر از گاهی می پرسید که "شیفت(وصل بودن شبکه آب) این هفته ی محله ی ما، شبانه است یا روزانه؟ صبح است یا عصر؟
من از زمانی که به یاد دارم، باید حواسمان می بود که مبادا فراموش کنیم که منبع آب خانه را پر کنیم! بدا به حال روزهایی که به هر دلیل، منبع آب پر نمیشد! و بداتر به حال روزهایی که چندین روز آب قطع می شد و...!
من از زمانی که به یاد دارم، یکی از دغدغه های خانواده های استانم، همین منابع آب و مسائل مربوطه اش بود!

اما آمارها میگویند... در مورد سوءمصرف آب، بعضی ها میگویند 70 درصد هدر رفت در کشاورزی است! بعضی میگویند 80 درصد...و برخی هم بیش از 90 درصد! الباقی هم که در مصارف خانگی!

به هر حال، آن چه مشخص است، این است که هدر رفت آب در مملکت ما، به نظر به امری عادی تبدیل شده است! نتیجه ی این هدر دادن را هم، اغلب آن شخص هدردهنده نمی بیند! و در واقع، هدرندهنده می بیند!

کاش میشد به هدردهنده ی محترم خطاب داد:
تو بی هوا آب را رها میکنی؛ امروز بی آبی اش شاید فقط برای من بوشهری باشد و کاکای خوزستانی ام(4)! و شاید هم یکی دو تا استان دیگر!
اما یقین کن، امروز که با بی رحمی، آب را از من دریغ میکنی، دامن فرزند خودت را هم میگیرد! سعی کن قبل از آن که بچشی، اصلاح کنی این رفتار را!

گمان میکنم میشود با قدری اصلاح روش مصرف مان، تلخی آب و بلکه تلخی قطعی آب را از هم وطنان مان گرفت! آب شیرین حق همه مردم است! و امروز، بعضی از مناطق کشور، حتی لوله کشی آب شرب ندارند و مدام باید با دبه در دست گرفتن، به دنبال یک قطره آب برای فرزندان و خانواده شان باشند!

در شست و شوی خودرو، در استحمام، در زمان مسواک زدن، ظرف شستن، شست و شوی حیاط منزل و... قدری با احتیاط مصرف کنیم!
مگر نه این است که میگویند بعد از مدتی، آب قابل استفاده بسیار کم خواهد شد و نایاب! پس از همین امروز، همانطور که در زمان نایاب بودنش رفتار میکنیم، عمل کنیم! با این کار، دیرتر نایاب خواهد شد!
شکی نیست که وقتی آب سالم، نایاب شود، همه با احتیاط و دقت بیشتری مصرف میکنیم! همانطور که در مصرف بنزین و سوخت و... همین اتفاق افتاد و تا به زحمت دچار نشدیم، مصرف مان را اصلاح نکردیم!
پس از همین حالا درست مصرف کنیم! تا نسل های بعدمان، از ما به نیکی و خوشی یاد کنند!



پانوشت: 
(2) همانطور که در متن اشاره شد، سالهاست آب استان بوشهر، به صورت روزانه سهمیه بندی شده و نیمی از شبانه روز، آب منازل قطع میشود!
(3) خداوند رحمان فرمود: إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُوا إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ ۖ وَکَانَ الشَّیْطَانُ لِرَبِّهِ کَفُورًا (سوره 17- آیه 27)
  • ضیاءالدین